ارسال اس ام اس (پیامک) گروهی ، یکی از موفق ترین روش های بازاریابی در دنیاست . طبق آمار ، افراد در هر روز بیش از 150 بار (در حدود سه ساعت) به موبایل خود مراجعه می کنند ، 90 درصد این افراد بعد از دریافت یک پیغام تبلیغاتی در جهت درستی آن تحقیق کرده ، 61 درصد آنها شروع به برقراری ارتباط با فروشنده می کنند و در نهایت بیش از نیمی از آنها اقدام به خرید خواهند کرد . این تحقیقات همچنین نشان می دهد که 16 درصد کاربران در همان لحظه ی خواندن پیام ، تصمیم خود را گرفته اند .
این ارقام بیانگر آن است که بازاریابی نوین پیامکی ، در حدود 10 برابر روش های قدیمی بازاریابی مؤثرتر خواهد بود . طبق آمار مرکز مطالعات و تحقیقات تلفن همراه در ایران ، از حدود 70 میلیون مشترک تلفن همراه ، تنها 20 میلیون از آنها دارای تلفن هوشمند بوده و در حدود 50 میلیون از این افراد تنها می توانند از سرویس اس ام اس استفاده کنند .