در واقع اولین باور غلطی که در بین این افراد وجود دارد ، ارسال تنها یک پیامک است . بازاریابی پیامکی تنها به معنی ارسال اس ام اس برای مشتریان نیست . بلکه کمپین برنامه ریزی شده ای می باشد که در مواقع مناسب و با توجه به استراتژی از پیش تعریف شده ای ، از طریق سامانه اس ام اس برای مشتریان پیامک ارسال می کند . بنابراین با رعایت برخی اصول میتوان در طی مدت کوتاهی ، مخاطبان را با نام تجاری خود آشنا کنید و آنها را ترغیب به خرید کنید . همراه ما باشید تا به برخی از این روش ها اشاره کنیم .
۱- شروع تاثیرگذار
واضح است که حضور افراد و گفتگوی رو در رو میتواند ابعاد مختلفی داشته باشد و افراد را از راه های مختلفی برای خرید ترغیب کرد . اما در ارسال پیامک از طریق سامانه پیام کوتاه ، تنها ابزار موجود برای تبلیغات ، متن می باشد ؛ در واقع تمام دشواری کار شما همین خواهد بود . برای برقراری ارتباطی مناسب با مشتریان و تداوم این ارتباط در پیامک های بعدی ، باید شروع مناسبی داشته باشید . اولین پیامک هایی که شما برای مشتریان ارسال میکنید توجه اکثر افراد را جلب می کند . چرا که شما به عنوان یک تبلیغ کننده جدید شناخته می شوید و مشتریان کنجکاوند که درباره خدمات شما بیشتر بدانند . در اولین پیامک های ارسالی تنها سعی کنید توجه و کنجکاوی مخاطب را برانگیزید و از همان ابتدای کار تمام جزییات را ارسال نکنید . مهمترین پارامترها در اولین پیامک تبلیغاتی ، درج نام تجاری ، جمله ای برای ایجاد کنجکاوی ، تلفن یا سایر راه های ارتباطی می باشد .
۲- تکرارهای به جا
برخی صاحبان کسب و کار ، با ارسال پی در پی پیامک از طریق پنل پیامک ، در واقع تاثیر منفی روی تجارت خود می گذارند . پیامک تبلیغاتی باید به صورت زمانبندی شده و با برنامه ریزی ، تکرار شود و البته این تکرار به معنی ارسال پیامک مشابه در دو هفته متوالی نیست ! بلکه شما موظفید برای ترغیب مشتریان و کمک به آنها در انتخاب محصول ، نیاز هایشان را در قالب جملات متفاوتی به آنها یاد آوری کنید .
۳- روش های خلاقانه
آیا میدانید که با تبلیغات به شیوه های نامتعارف و جذاب میتوانید ضمن معرفی ویژگی های برجسته ی محصولاتتان ، به شکلی تأثیرگذارتر و ماندگارتر آنها را در حافظه ی مشتری ها خود ثبت کنید ؟ این روشهای مبتکرانه و متمایز گاهی به قدری برای مشتری ها جالب و چشمگیر هستند که پس از خرید آن محصول ، سالهای سال نیز تصاویر آن تبلیغ جذاب را فراموش نمیکنند . در واقع صرف نظر از اینکه محصولمان چقدر معمولی است میتوانیم با تبلیغاتی خلاقانه و جذاب ، آن را در ذهن مشتری ماندگار کنیم و ذوق و اشتیاق او را برای خرید محصول برانگیزیم . این تکنیک نه تنها در تبلیغات پیامکی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در تمامی انواع تبلیغات میتوان از آن بهره برد .
۴- ایجاد همکاری دوسویه
در ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس ، مشتریان قادر نیستند محصول را در دست بگیرند و تجربه استفاده از آن را حس کنند . اما هر فروشنده ، بسته به نوع محصولی که میفروشد میتواند روشهای مبتکرانه ای را برای مشارکت مشتری در فرآیند خرید محصول و ارزیابی و امتحان و تجربه ی کار با آن پیش پای مشتری قرار دهد . برای مثال می تواند به مشتری پیشنهاد تخفیفی برای ارائه پیامک به صندوقدار ارائه دهد ؛ که باعث می شود مشتریان برای دریافت تخفیف ترغیب شوند و به دنبال آن محصول را از نزدیک مشاهده کنند .
۵- پایانی به یاد ماندنی
زمانی که شما بعد از ارسال چندین پیامک برای معرفی نام تجاری و خدمات و محصولات خود ، قصد ارسال پیامکی برای معرفی و فروش محصول را دارید ، فراموش نکنید که از فرصت ارسال این پیامک به نحو احسنت استفاده کنید . یکی از نکاتی که تاثیر مستقیم در ترغیب مشتریان دارد ، پایانی به یاد ماندنی است . جمله هایی مثل « منم اگه جای شما بودم ، همین تصمیم رو میگرفتم » باعث ایجاد احساس و ذهنیت مثبت در مشتری میشود و علاقه و اشتیاق بیشتری برای مراجعات بعدی در خود احساس میکند .