هر روزه تعداد بسیاری جمله “ من می خواهم در تجارت خود از بازاریابی پیامکی استفاده کنم . اما ، باید چه پیامکی به مشتریان خود ارسال کنم ؟ ” را از ما می پرسند . پس اصلاً نگران نباشید . شما تنها فردی نیستید که چنین احساسی دارد .
بیشتر مردم مفهوم بازاریابی پیامکی را درک می کنند و می دانند میزان خوانده شدن محتوای ارسالی شان بسیار بالاست . به همین خاطر سعی می کنند چنین آمارهایی را برای کسب و کار خود به دست آورند . اما زمانی که صحبت از جزئیات به میان می آید ، ممکن است کمی سردرگم شوند . این موضوع هیچ اشکالی ندارد و کاملاً طبیعی است .
اگر می خواهید بدانید برای مشترکین خود باید چه پیامک هایی ارسال کنید، از نکات زیر استفاده کنید :
1- ارسال پیشنهادات هیجان انگیز همراه با تاریخ انقضا :
شاید پیشنهادی که به مشترکین پیامکی خود می دهید فوق العاده باشد ، اما اگر برای آن تاریخ انقضا نگذارید ، مطمئن باشید آنگونه که باید نتیجه نمی گیرید . شما نمی توانید به مشتریانتان پیشنهاد بدهید و هیچ مهلتی برای اقدام آنها مشخص نکنید . مطمئناً مشتریان شما می خواهند از پیشنهاد فوق العاده شما استفاده کنند . اما ، خب از طرفی بدون شما هم زندگی می کنند .
اگر پیشنهاد پیامکی شما هیچ مهلتی نداشته باشد ، یا به عبارتی دیگر هیچ ضرورتی را به مشتریان القا نکند ، مطمئن باشید که فراموش خواهد شد و در نهایت شما می مانید و یک پیشنهاد عالیِ سوخته شده !
با اضافه کردن مهلت زمان به پیشنهادات به مشتریان خود حس فوری بودن را القا کنید ، به این ترتیب آنها بدون معطلی دست به عمل خواهند شد . به مثال زیر توجه کنید :
با نشان دادن این پیامک نوشیدنی خود را مهمان رستوران ما باشید . فقط تا ساعت ۲۱ مهلت دارید !
2- ارزشمند بودن محتوای پیامک ها :
آیا میزبان یک مراسم خصوصی هستید ؟ می توانید اعضای خبرنامه پیامکی خود را دعوت کنید . آیا حراج بزرگی را می خواهید برگزار کنید ؟ بهتر است مشترکین خبرنامه پیامکی خود را در اولویت قرار دهید .
زمانی که خواستید چنین پیشنهاداتی را به مشتریانتان ارائه دهید ، مشترکین پیامکی خود را در اولویت بگذارید تا آنها اولین افرادی باشند که به این امکانات دسترسی دارند . برای مثال ، فرض کنید که صاحب یک لباس فروشی هستید و هر دو هفته حراجی بزرگی را برگزار می کنید .
اکنون باید چه کار کنید ؟ پیش از آنکه همه از حراج شما مطلع شوند ، خودتان به مشترکین پیامکی تان خبر دهید . این کار نه تنها رضایتشان را به دنبال دارد ، بلکه میزان فروش شما را نیز به دو دلیل افزایش می دهد . اول اینکه این افراد مطمئناً از امکانات و خدمات شما راضی هستند که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده اند و شماره تلفن شخصی شان را در اختیار شما قرار داده اند . دلیل دوم این است که با خبر دادن زود هنگام به مشترکین خود ، آنها احساس می کنند که عضو گروهی مخفی هستند . همین امر باعث می شود که این موضوع را با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارند و رفته رفته تعداد مشترکین شما بیشتر می شود .
حراج بزرگ پوشاک نایک – ۵ شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۷ – با نشان دادن این پیامک از ساعت ۱۰ صبح تخفیف بگیرید !
3- اطلاع رسانی درباره اخبار مهم :
آیا محل کار شما در عید نوروز تعطیل است ؟ آیا می خواهید به علت تعمیرات ، محل کار خود را برای مدت کوتاهی تعطیل کنید ؟ مهم نیست چه اتفاقی است ، اما بهتر است که مشتریان خود را از این موضوع مطلع سازید . این کار باعث اعتمادسازی در بین مشتریان می شود . خود را جای یک مشتری وفادار قرار دهید . فرض کنید برای صرفِ نهار به رستوران مورد علاقه خود می روید ، اما آنجا به علت تعمیرات بسته است . چه حسی به شما دست می دهد . مطمئناً تمام برنامه های روز شما مختل می شود . برای اینکه مشتریانتان در چنین موقعیتی قرار نگیرند ، پیامکی مانند متن زیر ارسال کنید :
رستوران ما از تاریخ ۱ شهریور تا ۱۰ شهریور به علت تعمیرات تعطیل است . از روز ۱۱ شهریور میزبان شما عزیزان خواهیم بود .
اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید ، با ما تماس بگیرید . کارشناسان فنی پارس گرین می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما ، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند .
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .