در حال حاضر بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از روش ها مختلف بدنبال تبلیغ و شناساندن محصول و خدمات خود هستند . از جمله این روش ها آگهی و تبلیغ در رسانه های جمعی ، بروشور ، تراکت و .... است . هرکدام از این روش ها ویژگی ها و نقاط ضعف و قوتی نسبت به هم دارند اما معمولا ارزان بودن و دیده شدن مهمترین فاکتور در همه تبلیغ کنندگان است.
تبلیغ از طریق پیام کوتاه یکی از روش هایی است که هر دو فاکتور رو با هم در اختیار دارد و بازخورد بهتری نسبت به روش های مشابه دارد . از جمله مزیت های تبلیغ از طریق پیام کوتاه عبارت است از :
1- تبلیغات از طریق پیام کوتاه مستقیم و بدون واسطه است و می توانید مطمئن باشید پیام شما حتما به دست مخاطب می رسد .
2- تبلیغ از این طریق نیاز به بسترسازی گسترده ، سخت افزار یا طراحی پیچیده و زمان بر ندارد .
3- از طریق پیام کوتاه در یک زمان می توانید به افراد زیادی پیام تبلیغی فرستاد .
4- با استفاده از سیستم مدیریتی ( پنل اس ام اس ) می توانید آمار کامل و دقیقی از میزان تبلیغات خود از طریق پیامک در اختیار داشته باشید .
5- سیستم پیام کوتاه دو طرفه است و می توانید بازخورد مشتریان خود را از محصول و پیامک خود با طرح یک سوال به آسانی بدست آورید .
6- سیستم پیام کوتاه 24 ساعته است و در هرزمان می توان نسبت به استفاده از آن اقدام نمود .