اگر شما هم یکی از صاحبان کسب و کار بوده و یا در مرکزی در حال کار هستید و به دنبال راهی برای تبلیغات محصول یا خدمات خود هستید اما بین تبلیغات پیامکی یا ارسال انبوه اس ام اس و تبلیغ ایمیلی یا ارسال ایمیل گروهی در انتخاب مشکل دارید می توانید با مطالعه مطالب پیش رو نتایج مقدماتی خود را استخراج نمایید .
یکی از سوالات مهم این است که ، چگونه تبلیغات پیامکی را با تبلیغات ایمیلی مقایسه کنیم و به خصوص اینکه اثربخشی این دو روش تبلیغات و بازاریابی را چگونه باید مقایسه کنیم . گزارش های بدست آمده نشان می دهد که نرخ اثربخشی و مثمر ثمر بودن تبلیغات پیامکی ، سه تا چهار بار بیشتر از نوع تبلیغات ایمیلی است .
اما دلیل اثربخشی تبلیغات پیامکی در مقایسه با ایمیل در چیست ؟
1- آیا در زمانی که شما می خواهید مشتری تبلیغ شما را می بیند ؟
یکی از نکات مهم اینست که تبلیغ ایمیلی کلا برای تبلیغ های در بازه های زمانی طولانی می باشد اما پیامک برای بازه های سریع و لحظه ای .
فرضا اگر قصد تخفیف برای روز خاصی بعنوان عید ، روز مادر و ... دارید و برای شما بازه ی زمانی بسیار مهم باشد ، در اینصورت پیامک تبلیغاتی ، امکان برقراری ارتباط در لحظه را فراهم می کند اما در ایمیل شما باید منتظر بازکردن ایمیل ها برای بازه ی طولانی باشید که این بازه شاید مدتها طول کشد
2- آیا مشتری تبلیغات شما را مشاهده می کند ؟
میانگین نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی ، تنها ۲۲٫۵۴% است ، در حالی که همین نرخ برای تبلیغات پیامکی و اس ام اس های تبلیغاتی ، ۹۹% می باشد. این ارقام بدین معنی است که ، پیامک های تبلیغاتی با احتمال ۴ برابر بیشتر نسبت به ایمیل های تبلیغاتی دیده می شوند .
3- نرخ کلیک بر روی تبلیغ :
نرخ کلیک بر روی تبلیغ در تبلیغات ایمیلی برای خرده فروشان ۲٫۶۵% است . اما میانگین همین نرخ برای اس ام اس های تبلیغی ، ۳۶% می باشد .
4- نحوه ی دریافت تبلیغ :
مشتریان شما زمانیکه پیامک تبلیغاتی شما را دریافت می نمایند در همان لحظه گوشی موبایل آنها در دستشان بوده و امکان برقراری تماس در همان لحظه برای او فراهم می باشد اما بسیاری از کاربران ، ایمیل را روی سیستمهای کامپیوتری خود و در زمان فراغت یا در شب و یا محل کار دریافت می نمایند که در هیچ یک از زمانها شاید امکان برقراری ارتباط به سادگی میسر نباشد .
5- در دسترس بودن یا سهل الوصول بودن :
گوشی موبایل ابزاریست که امروزه از فرد نوجوان تا پیر یا زن و مرد در اختیار همگان بوده و استفاده از پیامک نیاز به دانش خاصی ندارد پس طیف گسترده تری از افراد با این تکنولوژی در ارتباط خواهند بود و جامعه هدف گسترده تری را مورد هدف قرار می دهد اما در مقابل ایمیل مخاطبان خاص خود که غالبا افراد حرفه ای تری هستند را می طلبد که از جامعه هدف می کاهد در نتیجه در جذب مشتری و تعداد افرادی که بعنوان مشتری می توان روی آنها حساب کرد کمتر خواهد شد .
زمانی که این نکات و مخصوصا ؛ نرخ کلیک بر روی تبلیغات و نرخ بازشدن را با هم ترکیب کنیم ، می توانیم بفهمیم که چرا تبلیغات پیامکی برای برخی برندها ، تا ۳ یا ۴ برابر بیشتر از تبلیغات ایمیلی سود و اثربخشی به همراه دارد .
این نکته حائز اهمیت است که ، بخش زیادی از پیامها ( حدود ۹۹% ) از پیامک ها در سه دقیقه ابتدایی دریافت بر روی گوشی موبایل خوانده می شوند اما کاربران معمولا ایمیل ها را با تاخیر و در بازه های زمانی گاها طولانی بررسی می نمایند
توجه : برای استفاده از سامانه پیامک نیاز به عضویت در سامانه و دریافت پنل پیامک رایگان خواهید داشت .