کلیدهای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی
اگر تا به حال از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات و ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده نکرده اید ، اکنون بهترین زمان است . احتمالا با خود فکر کنید که امروزه بیشتر شرکت های معتبر اپلیکیشن تلفن همراه خود را به بازار داده اند اما بهتر است بدانید که تنها ۶۵% از مردم جهان دارای گوشی هوشمند یا همان اسمارتفون هستند . به این معنی که احتمالا بیشتر مشتریان شما نیز از اسمارتفون استفاده نمی کنند .
نکتۀ دیگری که وجود دارد این است که داشتن یک اسمارتفون دلیلی برای استفاده از آن نیست . بسیاری از افراد به علت زیبایی و همچنان به روز رسانی خود با تکنولوژی جهان از اسمارتفون ها استفاده می کنند و هیچ اطلاعی از قدرت تلفن همراهشان ندارند .
یکی از مهمترین مزایای بازاریابی پیامکی این است که همۀ ابزارهای موجود در تبلیغات و بازاریابی با آن هماهنگ هستند و آن را تبدیل به موفق ترین و عامه پسند ترین سیستم تبلیغاتی می کنند .
امروزه تقریبا تمامی شرکت ها و سازمان های معتبر به طور گسترده از سامانه اس ام اس استفاده می کنند چرا که بیش از ۹۰% از پیامک ها طی ۲ دقیقه پس از ارسال خوانده می شوند . آیا این آمار شگفت انگیز نیست ؟ به طور مثال می توان گفت ، شرکت کوکاکولا بیش از ۷۰% سرمایه تبلیغات موبایلی خود را صرف بازاریابی پیامکی می کند .
از دیگر مزایای استفاده از اس ام اس به عنوان ابزار بازاریابی می توان به سرعت و دقت بالای آن و همچنین دسترسی گسترده آن را اشاره نمود . بازاریابی پیامکی بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به هزینه انجام شده ، سود قابل توجهی را به صاحب کاران باز می گرداند .
اگر آمادگی استفاده از بازاریابی پیامکی را دارید و می خواهید از این ابزار تبلیغاتی برای تجارت خود استفاده کنید بهتر است که از پیش برنامۀ معینی برای موفقیت خود تعیین کنید . نه اینکه فقط برای اینکه همه از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند شما نیز استفاده کنید .
اهداف خود را درک کنید
بهتر است پیش از آنکه اقدام به ارسال اس ام اس تبلیغاتی کنید ، اهداف خود را یکبار مرور نمایید . تجارت هایی که به این شکل از بازاریابی پیامکی استفاده نمی کنند هیچ گاه نتیجه دلخواهشان را از تبلیغاتی اس ام اس نمی گیرند . دانستن اهداف به شما کمک می کند که تبلیغات پیامکی خود را به گونه ای برنامه ریزی نمایید که سریع تر اهداف خود را محقق نمایید .
داشتن اهداف هوشمندانه و واقع گرایانه می تواند شما را به موفقیت های بزرگی برساند . بهتر است این نکته را بدانید که کمپین تبلیغات پیامکی شما بر روی بسیاری از بخش های سازمان شما تاثیر گذارد . بنابراین هماهنگی اهداف و استراتژی های رسیدن به آنها بسیار مهم است .
جمع آوری یک تیم حرفه ای
هیچ فردی نمی تواند به تنهایی یک راهکار پیامکی را مدیریت نماید . تبلیغات پیامکی شما بر بخش های مختلف شرکت یا تجارتتان تاثیر می گذارد . داشتن تیمی متشکل از افراد بخش های مختلف یک شرکت می تواند به بهتر اجرا شدن تبلیغات و بازاریابی پیامکی کمک شایانی کند .
برای مثال فرض کنیم که شما در حال تهیه فهرستی از مشتریان وفادار خود هستید تا آنها را به خرید بیشتر ترغیب نمایید . جهت اجرای بهتر این پروژه تبلیغاتی شما به افراد خاصی نیاز دارید که مسئولیت کارهایی از قبیل IT ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات ، تبلیغات درون فروشگاهی و … را بر عهده گیرند .
بنابراین بهتر است برای اجرای بهتر این پروژه تیم خوب و با تجربه ای را جمع آوری نمایید .
قرار دادن آدرس تماس در پیامک
یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت برخی از کمپین های پیامک تبلیغاتی قرار ندادن شماره ، پست الکترونیک یا آدرس می باشد که این امر باعث سردرگمی مشتریان می شود .
ارسال تخفیف و مشوق
بیایید با خودمان رو راست باشیم . تلفن همراه یکی از مهم ترین ( شاید هم مهم ترین ) ابزارها و دارایی های یک فرد می باشد . افرادی که به شما اجازه می دهند برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید ، وفادارترین و مهم ترین مشتریان شما هستند .
بنابراین شما باید به مشتریان وفادار خود با محبت بیشتری صحبت کنید و بهترین گزینه برای انجام این کار ارسال تخفیف ، جایزه و مشوق ها به آنهاست .
در مراحل ابتدایی ایجاد کمپین تبلیغات پیامکی ، هنگامی که شما در حال تهیۀ فهرستی از اعضای خبرنامۀ پیامکی خود هستید ، بهتر است پیشنهادها و تخفیف های کوچکی را برای اعضای خود ارسال نمایید . این کار می تواند به بزرگتر شدن فهرست خبرنامۀ پیامکی شما کمک کند .
رضایت نامۀ مشتریان
بازاریابی پیامکی نیز همانند بازاریابی ایمیلی ابزار تبلیغاتی مبتنی بر رضایت مشتریان می باشد . مشتریان شما برای دریافت پیامک های تبلیغاتی شما می بایست به عضویت فهرست خبرنامۀ پیامکی شما در بیایند . این رضایت نامه می تواند به یکی از دو روش زیر گرفته شود ؟
• ارسال کلمه کلیدی به یک شماره اختصاصی
• اضاف نمودن شماره از طریق ویجت ثبت نام وب سایت
در دو روش بالا کاملا واضح است که مشتریان با رضایت کامل و به دلخواه به عضویت خبرنامۀ پیامکی در آمده اند . مطمئنا شما می توانید شماره تلفن های قدیمی موجود در بانک تلفن همراهتان را به خبرنامه پیامکی خود اضافه نمایید اما انجام این کار چه فایده ای دارد ؟
سرعت بالا
بیش از ۹۰% از پیامک های ارسالی ظرف ۳ دقیقی پس از ارسال خوانده می شوند . این آمار پیامک را به بکی از سریع ترین ابزار های تبلیغاتی تبدیل می کند . فهم این سرعت بالا به موفقیت شما و عضویت مشتریانتان کمک می کند .
اگر شما برای جمعه شب جشن خاصی را تدارک دیده اید ، ارسال پیامک پیش از ۵ شنبه عصر ، کاملا زود است .
تداوم
یکی از اشتباهاتی که افراد در بازاریابی پیامکی انجام می دهند ، ارسال نکردن یک پیغام به اندازه کافی می باشد . مانند دیگر ابزار تبلیغاتی ، در بازاریابی پیامکی شما باید یک محصول را به قدری تبلیغ کنید که در صورت نبودنتان در باز هم تبلیغ آن محصول در محافل جا به جا شود .
هنگامی که از پیامک دادن به مشتریان صحبت می شود ، مطمئنا شما می خواهید پیامک هایی با محتوای ارزشمند برایشان ارسال نمایید . اما به این علت که چندین ماه است برای آنها اس ام اسی نفرستاده اید با ارسال هر پیامک جدید عدۀ بسیاری از اعضای خبرنامه تان ، عضویت خود را لغو خواهند نمود .
اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید ، با ما تماس بگیرید . کارشناسان فنی پارس گرین می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما ، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند .
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .