در کنار گسترش دادن فهرست اعضای خبرنامه پیامکی ، کلیدی ترین مسئله ، ارائه پیشنهاد ارزشمند به مشتریان است . برای این کار لازم است که شما مراحل زیر را به دقت طی نمایید .
مرحله اول : جمع آوری فهرستی از اعضای با صلاحیت برای هدفی مشخص .
مرحله دوم : ایجاد و ارسال پیشنهاداتی ارزشمند برای مشتریان و تهیه ی آماری درست از میزان موفقیت هر پیامک .
هر دوی این مراحل برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی ضروری هستند . هیچ گاه بدون برنامه ریزی قبلی و به صورت بی هدف به مشتریان خود اس ام اس ارسال نکنید . هر کدام از کمپین های تبلیغات پیامکی خود را با تحقیق و بازاریابی صحیح پشتیبانی نمایید . انجام این کار نه تنها برای تجارت شما مفید است ، بلکه میزان سود حاصل از سرمایه شما را افزایش می دهد .
اما بهتر است پیش از اینکه اولین پیشنهاد پیامکی خود را برای مشتریان تان ارسال کنید ، ۵ سوال زیر را از خود بپرسید .
1- چه نوع پیشنهادهایی را از طریق دیگر ابزارهای تبلیغاتی به مشتریان خود می دهم ؟
اگر در حال حاضر از طریق یکی از حساب های شبکه اجتماعی خود به مشتریان تان ۲۵% تخفیف ارائه می کنید ، هیچ وقت این تخفیف را برای مشتریان پیامکی خود نفرستید . این کار قابلیت های تخفیف ارائه شده توسط شما را اشباع می کند و همچنین اعضای خبرنامه پیامکی تان از شما عصبانی خواهند شد .
2- مشتریان من چگونه از این پیشنهادها استقبال می کنند ؟
اگر شما به طور مداوم به مشتریان خود پیشنهادی مانند “ یکی بخر ، دو تا ببر ” می دهید و در گذشته مشاهده کرده اید که میزان استقبال از این پیشنهاد بسیار ناچیز بوده است ، دیگر این پیشنهاد را برای اعضای فهرست خبرنامه پیامکی خود نفرستید . تجربه نشان می دهد که از این نوع پیشنهادها استقبال نمی شود . پس یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید .
3- تا چه زمانی باید پیشنهاد خود را دردسترس مشتریان قرار دهم ؟
ما همیشه به کاربران خود پیشنهاد می دهیم که برای تمام پیشنهادات و تخفیفات خود مدت زمانی محدودی را در نظر بگیرند . لزومی ندارد برای چند هفته اجناس خود را با ۵۰% تخفیف به حراج بگذارید . هنگامی مشتریان شما بدانند که دوره ایت تخفیفات محدود است ، خرید خود را به تعویق می اندازند که در نهایت این امر منجر به استقبال ناچیزی از تجارت شما می شود .
4- آیا پیشنهادات من از نظر مشتریانم جذاب است ؟
همیشه مشتریان خود و نیازهای شان را در اولویت خود قرار دهید . برخی از صاحبان کسب و کارهای کوچک براساس اجناس فروش نرفته خود به مشتریان شان تخفیف می دهند ، مطمئنا این کار ایده ی بدی نیست ، اما بهتر است بدانید که بهترین شیوه تبلیغ برای یک کسب و کار نیست . افراد مختلف به عضویت فهرست خبرنامه پیامکی شما در می آیند زیرا می خواهند تخفیف های اختصاصی و ارزشمند دریافت نمایند . پس آن چیزی را که می خواهند به آنها بدهید .
5- چگونه مشتریانم را ترغیب به اقدام برای خرید کنم ؟
به خاطر بسپارید ، در کنار پیشنهادهای واقعی ، قرار دادن یک راه ارتباطی نیز بسیار مهم است . قرار ندادن یک راه ارتباطی با مشتریان تان می تواند میزان استقبال از تخفیف های شما را بسیار کم کند . فرض کنیم که شما پیامکی با مضمون زیر برای مشتریان خود ارسال می کنید .
با نشان دادن این پیامک به مسئولان فروشگاه ما ، می توانید از ۲۵% تخفیف بهره مند شوید .
عبارت ” با نشان دادن این پیامک به مسئولان فروشگاه ما ” راه ارتباطی مشتریان با شماست . از طریق این عبارت آنها خواهند فهمید که برای دریافت این تخفیف حتما باید به فروشگاه شما مراجعه کنند . نداشتن این چنین عبارتی در پیامک شما ، باعث سردرگمی مشتریان تان می شود .
اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید ، با ما تماس بگیرید . کارشناسان فنی پارس گرین می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما ، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند .
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .