با خواندن و رعایت کردن این مطلب ، بهترین نتیجه را درمورد بازایابی پیامکی بدست آورید . !!
در عصر امروز انسان به نوعی وابسته به تلفن همراه خویش است ! آنها در حین حرکت ، انواع پیامکها را دریافت و ارسال میکنند .
پیامک تنها فناوری استاندارد ، دقیق و مطمئن موبایل است که برای هر کاربر و هر نوع گوشی همراه کاربرد دارد .
پس یک فرصت مناسبی برای شماست که از این رسانه برای بالا بردن فروش خود استفاده کرده یا ارتباط خود با مشتریان را بهبود بخشیده و شخصیتر کنید. به این ترتیب ، پیامک به شما کمک میکند که انتظارات کاربران خود را به وسیلۀ تلفن همراه برآورده نمائید .
لطفا تا جای ممکن پیامکهای مختصر ، مفید و مرتبط به کار خود را برای مشتریان ارسال کنید . بدین منظور باید جواب چند سوال را مشخص کنید که در ادامه آورده شده است .
در این مقاله ، چند راهکار پیامکی را ارائه میدهیم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از بازاریابی پیامکی خود بدست آورید .
این اصول اولیه به شما کمک میکند تا یک برنامۀ تبلیغاتی مناسب داشته باشید و به راحتی با مشتریان موبایل خود یک ارتباط درست و پایدار داشته باشید .
پیامک ، اگر به طرز صحیح استفاده شود و محتویات آن مرتبط و با ارزش باشند ، میتواند به شما کمک کند تا به هدف های زیر دست یابید :
مشتریان جدیدی را از طریق تلفن همراه بدست آورید .
میزان فروش را با ارائه پیشنهادات متنوع افزایش دهید .
با یک مکالمۀ پیامکی، وفاداری مشتری را کسب کنید .
به مشتریان جدید خود، پیامک خوشامدگوئی بفرستید .
و …
در بازاریابی پیامکی ، با رعایت یکسری اصول و قوانین ساده به راحتی میتوان به نتیجه دلخواه نزدیک شد .
تمام پیامکهای شما میبایست حاوی اطلاعات مفید یا پیشنهادات سودبخشی برای مشتری باشند ، نه اینکه فقط برای او ایجاد مزاحمت کنند . در اینجا چندین نکته را میآوریم که در رسیدن به اهداف بازاریابی پیامکی به شما کمک میکنند :
ارزشمند بودن پیامک :
سعی کنید به مشتریان پیامکی خود اطلاعات مفید و پیشنهادات انحصاری ارائه دهید . اگر مطلب یا پیشنهادی را در جای دیگری ذکر کردهاید ، ترجیحاً از عنوان آن در متن پیامک خود پرهیز کنید . مشتری همیشه تلفن همراه را با خود حمل میکند و در نتیجه پیامک برای او یک ابزار بسیار شخصی است . اگر میخواهید وارد دایرۀ پیامکی او شوید ، باید چیز ارزشمندی را ارائه دهید .
بررسی نوع تعامل و خواسته های مشتری :
شما مطمئنا میدانید به عنوان بازاریاب به دنبال چه هستید . اما باید یک قدم به عقب بردارید و این را هم در نظر بگیرید که خواستۀ مشتریان از برند شما چیست .
از خودتان این سوالات رو بپرسید که : آنها دوست دارند چگونه پیامکهایی را دریافت نمایند ؟ چه اطلاعات مفیدی میتوانید در اختیار آنها قرار دهید ؟ چگونه میتوانید راحتترین راه ممکن را پیش روی آنها قرار دهید ؟ آیا پیامک شما برای مشتری اهمیتی دارد و در زمان مشتریان صرفهجوئی میشود ؟ آیا مشتری به این ترتیب بیشتر درگیر میشود ؟ با بازاریابی پیامکی در هزینههای شما صرفهجوئی میشود ؟ آگاهی و علاقه به محصول شما افزایش مییابد ؟
عدم ایجاد مزاحمت :
پیامکهای تبلیغاتی را بعد از ساعت ۹ شب ، یا قبل از ساعت ۱۰ صبح ارسال نکنید . به این ترتیب برای کسانی که زود میخوابند یا دیر از خواب بیدار میشوند هیچ مزاحمتی ایجاد نخواهید کرد . پیامک را در زمانی ارسال کنید که مطمئن باشید بیشترین بازدهی را خواهد داشت و یک تعامل مناسب با مشتری ایجاد میشود .
مشترک جمع کنید !
بهتر است تبلیغات پیامکی خود را به صورت اشتراکی پیاده کنید . این یعنی یک لیست از شمارۀ مشترکانی را جمعآوری کنید . افرادی که خود داوطلبانه به برنامۀ تبلیغاتی شما پیوستهاند و به شما اجازۀ ارسال پیامک را دادهاند . به این ترتیب همواره اطمینان خواهید داشت که مخاطبان به دریافت پیامکهای شما علاقه داشته و از محتویات آنها استفاده خواهند کرد .
نتایج ارسال پیامک و بازدهی آن را بررسی کنید .
بعد از ارسال ، نتایج را ارزیابی کرده و بازدهی پیامک خود را بسنجید . به این ترتیب میتوانید بازاریابی پیامکی خود را به مرور زمان بهبود بخشیده و مشخص کنید که چگونه بهترین نتیجه را میگیرید . سعی کنید بهترین زمان ارسال ، مناسبترین متنها و پیشنهادات ، بهترین فاصلۀ بین ارسالها و … را با ارزیابی نتایج تعیین کنید .
بازاریابی پیامکی ، برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و جدید ، کارائی بیشتری نسبت به سایر روشهای ارتباطی دارد . کاربران هر روز بیشتر و بیشتر از موبایل خود انتظار دارند و از شما نیز میخواهند متناسب با فضای موبایل به آنها خدمترسانی کنید . روش طبیعی و مطمئن برای رفع نیاز این مشتریان پیامک است . چرا که پیامک تنها فناوری استاندارد ، دقیق و مطمئن موبایل است که برای هر کاربر و هر نوع گوشی همراه کاربرد دارد .
به این امر توجه کنید که ارائه تبلیغات پیامکی نیاز به یک بررسی دقیق دارد و پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن پیامکهای مختصر ، مفید و مرتبط به کار خود را برای مشتریان ارسال کنید . بدین منظور باید جواب چند سوال را مشخص کنید . مخاطبان شما چه کسانی هستند ؟ محتویات پیامکهای شما چه باشد ؟ چه زمانی پیامک خود را ارسال نمائید ؟ و البته ، به دنبال چه نتیجهای هستید ؟